Vi håper at du alltid blir fornøyd med varene, men skulle du angre på kjøpet ditt har du 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende angrerettlov.

Hovedregel nr. 1

Noe du lurer på? :  post@bonett.no

Angrerett

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så har du krav på hele kjøpesummen og frakt tilbakebetalt. Returfrakt betales av kunde. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil Bonett.no gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt tilbakebetales.

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du gi beskjed innen fristens utløp. Send e-post til post@bonett.no. Skriv ordrenummer, mottatt dato og hvilke varer du påberoper deg angreretten for. Eventuell refusjon vil normalt gjøres til den betalingmåten kunden har brukt. Vi vil kontakte deg med informasjon om retur og refusjon. Dersom pakken ikke blir hentet vil den bli behandlet som uavhentet (se eget avsnitt for uavhentede pakker).

 

Etter at du har gitt beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten har du ytterligere 14 dager på deg til å sende varen i retur.

Angreretten gjelder ikke for:

  • Varer bestilt på mål som for eksempel kupongstoff.
  • Forseglede varer hvor forsegling er brutt etter levering og produkter som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker (eks. sengesett, dyner, puter og pledd)

Ved spørsmål om angrerett eller retur; Send e-post til post@bonett.no eller ring/SMS: 95239400.

Bytte/returnere varer

Alle bytter og returer skal avtales før varen returneres. Send en e-post til post@bonett.no. Dersom du ønsker å returnere din ordre via post, vil du få tilbakebetalt kjøpesum og porto du har betalt ved bestilling. Du må selv dekke returporto, men varen kan også leveres på annen måte dersom dette avtales. Du må levere varen i originalemballasjen og i samme stand som den var ved mottakelse.

Returner til:

Bonett.no co/Pedro Eiendom AS
Strandgata 27
6250 Stordal

Mobil:95239400

 

Tilbakebetaling

Dersom du skal motta penger i forbindelse med en retur, så skjer dette via Bankoverføring, Vipps eller Visa/Mastercard, avhengig av hva du betalte varene med. Tilbakebetaling skal finne sted innen 10 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg.

Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler som for retur.


Gebyr ved uavhentede pakker

Husk at du må hente pakken din innen 14 dager! Etter det sendes varene i retur.

Om du ikke henter pakken innen oppgitt dato slik at den blir returnert til oss, vil du bli belastet med et gebyr på kr. 250. Dette gjelder også dersom du har hatt gratis frakt på din bestilling, da Bonett.no må betale fraktomkostninger for alle pakker som blir sendt/returnert med posten. Du får ikke et ekstra gebyr på varer som er hentet og returnert i henhold til avtale.


Trenger du mer informasjon om bytte og retur, Send spørsmålet ditt på e-post til post@bonett.no eller ring/SMS: 95239400.

Reklamasjon

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Om du lurer på noe: Send e-post til post@bonett.no eller ring/SMS: 95239400.

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

Ved eventuelle tvistesaker følger Bonett.no forbrukertvistutvalgets eventuelle avgjørelser.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Bonett.no, betaler vi ikke disse utgiftene.

Bonett.no betaler returporto på alle reklamasjonssaker dersom kvittering kan fremlegges.

Returadressen er:

Bonett.no co/Pedro Eiendom AS
Strandgata 27
6250 Stordal


Reklamasjon på målbestilte varer

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en målbestilt vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Du kan melde fra om feil og mangler på produktene til post@bonett.no eller på telefon/SMS: 95239400. Alternative kontaktmåter finner du nederst på siden. Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler. Ved eventuelle tvistesaker følger Bonett.no forbrukertvistutvalgets eventuelle avgjørelser. Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Bonett.no, dekkes ikke disse utgiftene av oss.

Bonett.no betaler returporto på alle reklamasjonssaker dersom kvittering kan fremlegges.

Returadressen er:

Bonett.no co/Pedro Eiendom AS
Strandgata 27
6250 Stordal

 

Garanti

Våre garantier gjelder i Norge og innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.